W ciągu ostatnich kilku lat stale zwiększaliśmy liczbę obsługiwanych klientów. W związku ze stale rosnącym zapotrzebowaniem na opracowania przyrodnicze, by unikać niedomówień oraz pilnować zakładanych terminów, musieliśmy wypracować prosty standard obsługi zleceń wygodny zarówno dla rolników jak i dla nas. Współpraca z nami składa się z 5 następujących etapów:
Etap 1 – Darmowa weryfikacja terenowa
Dostając zgłoszenie ustalamy położenie poszczególnych działek ewidencyjnych (preferujemy nr TERYT) i dodajemy ich granice do bazy danych dla naszych Ekspertów przyrodniczych ze statusem „Do weryfikacji”. Ekspert przyrodniczy, wykorzystując aplikację mobilną, dokonuje wstępnych oględzin na gruncie i wskazuje możliwe do zastosowania warianty interwencji rolno-środowiskowo-klimatycznych. Ten etap jest niezobowiązujący i nic nie kosztuje.
Etap 2 –Uzgodnienia
Konsultujemy możliwości realizacji wariantów przyrodniczych w gospodarstwie. Istotne są tutaj takie czynniki jak obecność zwierząt trawożernych, możliwości prowadzenia wypasu czy wielkość zapotrzebowania na paszę uzyskiwaną z łąk. Uzgadniamy z rolnikiem lub zarządcą pakiet wariantów optymalny do lokalnych warunków gospodarstwa, lokalizację i wielkość powierzchni niekoszonych oraz dokonujemy wyceny kosztów sporządzenia dokumentacji przyrodniczej.
Etap 3 –Umowa i dokumenty
Po podpisaniu umowy lub zamówienia. Przekazujemy dokumenty niezbędne podczas składania e-wniosku (tj. oświadczenia eksperta, informacje o wymogach) i przystępujemy do opracowania zasadniczej dokumentacji przyrodniczej siedliskowej (botanicznej) lub ornitologicznej (ptasiej).
Etap 4 –Przekazanie dokumentacji
Rozliczamy koszty i przekazujemy rolnikowi lub zarządcy dokumentację przyrodniczą w wersji drukowanej oraz elektronicznej wraz z dodatkową kopią przesyłaną przez rolnika do instytucji monitorującej efektywność interwencji rolno-środowiskowo klimatycznych.
Etap 5 – Wsparcie w trakcie realizacji podjętych zobowiązań
Z uwagi na zachodzące w gospodarstwach zmiany oraz inne okoliczności czasem konieczna jest korekta dokumentacji. Staramy się pomagać i co pewien czas kontaktować z naszymi klientami. Wymiana informacji w związku ze zmianami przepisów oraz wynikami kontroli ARiMR na gruncie jest dla nas cennym źródłem inspiracji do dalszego udoskonalania świadczonych usług.